Párizs után - 1 rész

Sokáig nem írtam, de megvan a magyarázat...most örömmel osztom meg tapasztalatom mindenkivel, aki a  francia divat iránt éredeklődik. Egy hét intenzív Párizsi kiruccanás után már sikerült rendeznem gondolataimat és a látottakat.

Párizsban a francia tervezőket kell keresni, mivel szerintem minden ország a legjobban a saját tervező körének nyújt lehetőséget a bemutatkozásra.

Amikor elindultam, hogy felfedezzem a várost elhatároztam, hogy nagyon célratörő leszek, mert különben sosem jutok a végére. Igy mindig ott nézegettem a divatot,  ahol éppen jártam. Volt, hogy  a Szajna partján  a könyveseknél bogarásztam a régi női magazinokat, de volt, hogy a  múzeumok képgyűjteményét szemlélve  fotózgattam  az elmúlt idők  ruháit, mert kortörténeti szempontból valamikor még hasznomra lehetnek.

Nem kellett sok erőfeszítést tennem annak érdekében, hogy nagy tervezők bemutatótermét felfedezzem. Mondhatnánm beléjük botlottam. Nagy élmény volt Kenzo három emeletes épületében bolyongani és csodálni a szép anyagokat és a valóban minőségi munkát.

Ha Párizs, akkor feltétlenül be kellett nézem a LV-hoz. Maga a hely és árukészlete a luxusvilág szimboluma, a presztizsek presztizse és egyben a  nagy átverések helyszíne.
Kevés olyan márka van, ami ennyire a sznobokra alapozza hírnevét. Azért, hogy minnél jobban gerjesszék a vásárlást, most művészekkel terveztetik a táska és cipő kollekciójukat. Francia barátnőm mesélte, hogy egyszer arra sétált, és japán lányok pénzt ajánlottak fel neki, ha bemegy és vesz a nevére kb 10 táskát. A japán lányok egyenként már kimerítették a keretüket....hát ennyit a LV lázról...Barátnőm egyszerűen bolondnak nézte őket. Fel sem fogta mire kérik őt fel!
Ezt a márkát már rég nem a finomságáért, praktikusságáért veszik az emberek, hanem már gyűjtői kategória.
A ruhákat nézegetve  inkább a poén, a vagány  megoldás  és merészség jutott az eszembe.

Valahogy nekem nem jön össze a megcélzott réteg és az ár...

Majd jött a Bon Marché, ami egy art deco meglepetés volt a javából...és jött az illatgűjtés öröme is. Serge Lutens, L'Artisan Parfumeur, Sisley-Foir de Lune -je sokkal izgalmasabb volt számomra mint Dior agyonreklámozott parfümje. A Bon Marché art deco pultjain élvezkedhettem a szebbnél szebb csomagolásokban. Az épitészetileg is izgalmas áruház alsó színtjén  a  legkülönlegesebb, legizgatóbb -itthon sosem hallott luxus  francia parfünkínálatot láthattam és próbálgathattam.

A régiségek közé is sikerült betekintenem . Párizsban nincs turkáló láz, "turkálokat" egyáltalán nem találtam, csakis outletek vannak vagy olyan régiségekre szakosodott üzletek, ahol Vintage darabokat árulnak.  Csak most, jó pár év távlatából, műkereskedelmi és divattörténeti rálátással tudom igazán értő szemmel szemlélni, értékelni ezeket a "használt" holmikat.

Nagy élmény volt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr21544685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI