700 k.... dollárnál is több. Egy kétbetőből álló monogram és annak sokszorosítása egy bőrőndön vagy táskán. LV egy fogalom, LV egy presztizs márka. A kivátlságosak terméke. Női magazinok sorra hozzá le a Sex és New York film egyik "sztár" darabját. Ez nem más mint a márka jó pozicionálása, azaz egy életérzés felcsigázása. Akár Te is meveheted magadnak...
Marc Jacobsnak köszönhetően a kollekción több változás ment végbe. Az ötlet szuper: egyszerűen átvitt egy életérzést egy másik, fiatalabb generációhoz.Talán felismerték, hogy az a réteg, aki eddig ismerte a márkát kihalóban van. Most az új, pénzzel rendelkező távolkeleti vásárlóknak kell megfelelni,. Oda kell menni, ahol a money.
Naív az, aki elhiszi, hogy itt művészet és design fantasztikus egymásra találásáról van szó. Ebben a történetben csak a pénz beszél. Sok sok pénz. Takashi neve jól csenegő művéznév, ami út az új vásárlóréteghez.
Miután végigjártam a párizsi flagstore-t- azaz márkaboltot, mesélem francia barátnőmnek, hogy jóformán csak külföldiek, főleg távolkeletieket láttam az üzletben vásárolni. Ez egyáltalán nem lepte meg. Ő ezzel tisztában van. Mesélte, hogy nemrég történt vele az, hogy japán fiatal lányok az üzlet előtt arra akarták rávenni, hogy menjen be és vásároljon 10 táskát a nevére, mert Ők már kimerítették kereteiket. Persze mindezt honorálták Először fel sem fogta, hogy, mit akartnak, majd amikor rájött, egyszerűen sarkonfordult és elment. Őrültnek tartotta őket.
A PR-osok most a művészetek iránt fogékony vevőkben hisznek. Vedd Takashi legújjabb MONOGRAMOUFLAGE kollekciójának egy darabját, vagy Richard Prince 2008-as MANCRAZY táska kollekciójából 1-1 db-ot...akkor leszel igazás trendy.
De ez még nem minden..ezek a - star-pickszek- azaz sztárok által kedvelt darabok. Az Őrült divatvilág c. könyvből viszont rálátása lehet a divatimádóknak a stylist világ rejetelmeire. A sztárok öltözékénél nem véletlen ki-mikor-mit visel.
Még vége sincs a szezonnak és Vuittonéknál új projekt van készülőben. Újabb együttműködés van: most éppen a Commes des Garcons tervezője, a brilliáns rebellis Rei Kawakubo tervez táskakollekciót a cégnek, amivel összel, a Tokio-i üzlet 30 éves fennállását kívánják majd megünnepli.
Brilliáns, ötleggazdag kapcsolatok. Gyűjtő kategóriába illő táskák. Nagy kár, hogy már POP világára hajazó, fiatalos, trendi és játékos cuccok sokszor a giccs színtjét súrolják.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
istvánka 2008.07.05. 23:08:01
I.
móni 2008.07.09. 17:12:06
nonstopzsu · http://nonstopzsu 2008.07.23. 15:42:24
Hiányzol a nlc blogról:-(((Az írásaidat rajtam kívül sokan várták, nyáron kissé elhalgattál, már kezdtem aggódni....
Csak így tovább:-)
ketibredso 2008.07.24. 16:26:56
Témám az van bőven- több évre való is- csak az idő bizonyúl kevésnek.
Most felpörgök...ígérem
:)