Vintage megújítva

                                                                                                                        

Számos régi ruhám van, amit anyaguk miatt rakosgatok. Valójában mindig elgondolkodom azon, hogy szabad-e egy régi ruhát átszabni. Ez sokszor az a jelenség, amit gyűjtők éreznek át a régiségnél- nem szabad az eredetit megmásítani, mert az akkor rögtön veszít értékéből.

Ennél a török mintás 50-es évekből való ruhánál éppen ez jutott  eszembe: ne tedd, mert akkor a kor jellemzői  eltünnek.Nem is jutott eszembe.Nem is nyúltam hozzá és látom, igazán trendi is lett!

 

 Ennek ellenére egy másik, 50 évek beli egyrészes selyem ruhánál elindult bennem egy gondolat: ha szétszedem, ha mégis valamit változtatok, praktikusabb, jobban hordható együttes lesz belőle.  Igy egy ruhából készítetem egy felsőt és hozzá egy szoknyát. Igy egyből  fiatalosabb lett. Hozzá kell tennem, hogy nekem a ruha- mint műfaj alapjában véve  "öreges" benyomást kelt. Talán azért, mert volt idő, amikor a nők a klasszikus vonalú ruhákat nagyon konzervatív, szigorú előírások szerint hordták. Ez valahogy olyan mélyen hatott rám, hogy mai napig kísért. Abban viszont biztos vagyok, hogyha most valamelyik huszonéves vállakozó kedvű fiatal felveszi, biztosan egy 10 évet dobna rajta felfelé... ha egyáltalán rá lehetne tukmálni egy vállakozóbb kedvűre.

 

 

Ezt a  klasszikus, kis selyem 50 évekbeli ruhámat viszont merészen derékban elvágtam. A felső rész alját organza fodorral dekoráltam. A sima nyakrész is izgalmasabb lett ezzel a plusz organza dísszel, ami az eredeti nyak alá került.

 

 

 

 

 

A szoknya részének a derekát meg kellett csinálni.Erre egy keményített övrész került. A most divatos bő, sűrűn rakott szoknyája aljára itt is u.a. az organza került, mint a felső részre.

Összességében egy fiatalos, mégis elegáns megjelenése lett a ruhának.

 

 

 

 

 

 

Fotók: szerző saját felvételei

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr79578528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lidi 2008.07.23. 15:56:10

jártam a bécsi üzletedben és nem csalódtam:) az írásaid és fotóid alapján készült ruhadarabok szuperek élőben is,áruk teljesen megfizethető!ezentúl rendszeresen járok majd oda!gratula

ketibredso 2008.07.24. 16:21:30

Kedves lidi, igaz még nem írtam az üzletről, de most felbátórítottál...:)K.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI