BSF a Marie Claire oldalain

Megjelent a várva várt cikk!

A Marie Claire februári  számában  most a  budapesti útcai divatról  értesülhettek. Mint tudjuk,  a hétköznapi öltözködés "leképezése" világszerte nagy divatnak örvend. Több olyan közösség van,"street fashion" oldalak, bloggerek,  ahol napi öltözködésed feltöltheted, vagy éppen napi öltözködéseket töltenek fel fotósok, akiket ez érdekel. A jelenséget lehet úgy is nézni, mint hóbort, de lehet ennek mélyebb mondanivalót is adni, és kordokumentumnak keresztelni.

 

 

 

BTM Kiscelli múzeuma ennek a magyar utcai viseletnek a megörzésére  digitális archivumot hozott létre. Nagyon érdekes látni, hogy az öltözködés nemcsak önkifijezési eszköz, hanem nagyon keményen egy közösségformáló eszköz, hovatartozás jelzése is.

Sokszor elgondolkodom azon, hogy ki mennyire tudatos abban, hogy milyen ruhát vesz magára. Személy szerint Én a platform cipőkben is  látom a finom megkülönböztetéseket. Vagy vegyük pl.  a fekete színt. Vannak közösségek, események ahol trendi, menő vagy kötelező. Mind arról szól, hova tartozol. Menő vagy-e egy péntek esti bulin, ha fényes anyagból készűlt ruhát veszel fel? Mit kedvelsz? Rokker,  gót, vagy a punk megjelenést? Ösztönösen mindenki tudja, mert megtanulja élete során, mi-minek a szimbóluma az öltözködésben. Szerencsére a szigorú elvek már csak egyes foglalkozásoknál, vallásoknál vannak, társadalmunk ebben is liberalizálódott. Öltözködéssel nemcsak Én kategorizálom az illetőt, hanem Ő is saját magát, mert az a  hovatartozás jeleit ölnkéntelenül is magárn hordja. A nagy márkák is mind erre a közösségformáló erőre, a státusz szimbolumra építenek.

Nálam alapelv, hogy soha nem szerettem azt, ami éppen aktuális. Ha, mindenki legginget hord, akkor Én egy bő nadrághot veszek fel, ha platform cipő a divat már harmadik éve, akkor előveszem körömcipőmet, mert tudom, hogy a következő szezon már a körömcipőről szól.....megérzés? Nem, csak utálom, ha meg akarják nekem mondani, hogy mit vegyek fe!

Vintage hol "divatba jön", hol nem. Manapság már a sztárok is sportot űznek abból, hogy gálákra milyen Vintage estélyit vesznek. Én mindig értékeltem a szép régi holmit. 20 évvel ezelőtt is elővettem Édesanyám régi finom, Chanel ihlette cipőjét és abba jártam. Amikor egy utazás során eltünt a bőröndöm, akkor semmi mást nem sajnáltam, csak ezt a cipőt!!!

A divattal nagy szerencsém van, mert  kreatív tervezőink már elmentek a végletekig újításaik során, amiket saját ruháim "frissítésénél" előszeretettel alkalmazok is. Szerencsére a ruhák könnyen átalakíthatók, a kiegészítőket meg gyűjtögetem. Azokkal zsonglörködöm, mert az adja meg valakinek az igazi karakterét!!! Egy cipő többet árul el viselőjéről, mint gondolnád!! Arra ne sajnáld a pénzt.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr82589085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI