KATI NEW LOOK

Kreatív Ikonikus Kortalan Stílus

Persona kivonulóban

2008. szeptember 02. 21:22 - ketibredso

Emlékszem amikor a PERSONA- magyar divat márka-  még csak szárnyait bontogatta. Hát ennek van már úgy húsz éve is. Hallatlan erővel, energiával reklámmal évek alatt feltört az első magyar divat cégek  közé. Célközönsége a divatot kedvelő fiatalok, akik megfizethető áron jutottak jó minőséghez. A PERSONA PURA már már a design maga volt, de arra  kevesen éreztek rá. Nem csodálkozom, mert az volt az Én világom. Annak volt karaktere, de ezt nem sokan érezték.

Igaz számtalan jó magyar márka van, akikről nem is hallunk, de a Persona azok közé tartozott, ahol a jó menedzsmentnek köszönhetően -nem kis pénzt beleölve -reklámozták magunak. Több TV műsornál is ott álltak szponzorként, újságokban jó, igényes  fotókkal jelentek meg.

 Akkor még nem volt se Promode, se Zara, Se se se...folytathatnám  azoknak a nagy láncoknak a sorát, amikkel a magyar termékeknek meg kell küzdeniük, hogy talpon maradjanak. Van aki bírja, van aki nem. A Persona annyira kinőtte magát, hogy eleinte képes volt a legnagyobbakkal felvenni a versenyt, de csak ideig, óráig. A magyar divatipar nem tud versenyezni spanyol társaival,  az olcsó kínai munkaerővel.

 

Foto: szerző felvétele / Mammut 2 Persona végkiárusít

Hát ezt csinálta a Persona...küzdött erősen, de hiába. Ez a tipikus példája a nagy hal megeszi a kis halat. Nagyon sajnálom a jelenséget, de ezzel csak a mai divatipar tendeciája látszik megerősődni: vagy csinálsz valami kis különlegeset, egyedit, vagy menj Kínába és ott termeld ki a profitodat. A magyar ipar pedig menjen csődbe...

Hát erre tart a világ, nem az a cél, hogy a magyar szakembereknek legyen munkájuk, hanem, hogy a fillérekért előállított ugyanakkor drágán kínált Zara, Mango, Promode cuccok- kiszorítsák a magyar árút...

Igy van ez az egész világon, vagy csak mi magyarok vagyunk ebben is ügyetlenek.

Miért nem tudjuk saját érdekeinket megfelően képviselni?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr86645594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gemini 2008.10.02. 12:22:33

Szerintem csupán nyárvégi kiárusításról van szó jelen esetben, nem?
Nem hinném, hogy rosszul menne a Persona-nak......megjegyezném, hogy a nem olcsóbb sem a Zara-nál, sem a Mango-nál.

zsozsibogar 2009.07.10. 11:19:17

Itt van az Artz Modell, mint magyar divat márka és túlél. Nem olcsó, de képes a piacon maradni.. Úgyhogy azt gondolom a menedzsment ngyon is tehet arról, hogy valami jól működik vagy sem.

Fauve 2010.05.23. 14:48:26

@zsozsibogar: Azért az Art'z Modell sem így kezdte, ilyen árúkkal... nem olcsó ÉS csupa műanyag.
Sajnos az én útvonalamba eső Persona üzletek mind megszűntek, ezért nem tudom, hogy most mi a helyzet (és hogy hol vannak még egyáltalán), de még egy jó évvel-másfél évvel ezelőtt biztos, ha jó minőségű anyagból akartam csinos ruhát, a Personába mentem.... adjátok vissza a boltjaimat...!