Esküvői ruha olcsón Dior stílusban

Esküvői ruhák láttán mindig elszorul a szívem, hol azért, mert annyira szépek, hol azért mert annyira izléstelenek.

Felderítettem a  ruha kínálatot a neten és találtam  magamnak szép számban ihletet.

Emlékszem, a "Szex és NY" c. filmben SJP éppen  kedvenc ruhakölteményeimet próbálgatta. Egy biztos, ezek nem "átlag" esküvői ruhák, de nem is az átlag ember keresetéhez méretezik őket.

Nem akarok anyagiaskodni, tudom sokszor az esküvő az, ahol a pénz nem számit. Van aki annyira próbál "megszépülni", átváltozni,  hogy alig lehet ráismerni. Húszon évesen sokszor a  harmincasok kategoriájába csúsznak át a hölgyek. Ez pedig sokszor a rossz ruha választásnak és rossz sminknek tudható be.

Nekem az fontos, hogy a ruha karakterben passzoljon viselőjéhez.

 

 foto: style.com Dior Couture 2008

A nők zöme sajnosálatos módon csak a habos, hosszú ruhát tudja elképzelni esküvőre.

Ha habos, akkor itt van egy álom couture darab.

Öltetként tudom ajánla még a couture bemutatók végignézését a style.com-on, ott vannak mindig a stép, fantáziadús darabok.

Kölcsönzökből ugyan lehet szép ruhákat kivenni, de tapasztalatom szerint, ami igazán elegáns, jó anyagból van, az drága.

 

 

 Nekem a haboson kívül bejön egy sima, egyenes vonalú hosszú ruha, vagy akár egy kis kosztüm is. Itt nem a rafinénéria, de az anyag minőségére annál nagyobb figyelmet kell fordítani, mert az adja meg a ruha valódi szépségét. 

  

fotók: style.com            Vera Wang                                           Valentino

Tapasztalatom szerint a hazai kínálatok is nagyban befolyásolják és akaratlanul sugallják, hogy mi a menő, a trendi. Igazán egyedi és egyszerű ruhát alig látni, mert arra nincs igény. Ha véletlenül találunk, kiderül, hogy drága. Az esküvőn senki nem mer kockáztatni. Ott mindenki konzervatív, klasszikus. Pedig sokszor lehetne ötletet, fantáziát belevinni, hogy igazán olyan ruhába legyünk, amire vágyunk!

Csak merni kell...

Most arra mutatok példákat, hogy olcsón is lehet couture darabot készíteni és ami a legfontosabb, fillérekból. Ja, és a Tied marad...emléknek is jó. Egy turkálóban találtam egy  ötvenes évekből való szép tiszte selyem, hosszú, esküvői ruhát. Már négyezer forintra leértékelték, mert nem kellett senkinek. Megvettem,  már az anyag miatt is, mert volt benne legalább három réteg tüll, ami magában több ezer forintot ér...lett is belőle két esküvői ruha.

Első variáció:

Az ihletet a Dior jellegű kalap adta. Fejdíszem nem más, mint egy nagy szalmakalap hajpántra erősítve, amit leértékelve vettem kb kétezerért. Kétféle képpen is hordható, de a második megoldást tartom elegánsabbnak.

A selyem ruhából kivágtam a sok tüllt. Abból egy másik ruha készűlt. A ruha felső részét levágtam, mert az volt ódivatú és kicsit "használt" is. A megmaradt részt magasított derekú szoknyává alakítottam, azért, hogy a hátán lévő szép gombos rész megmaradjon.

A szép tisztaselyem uszályos szoknya igazi éke a sok behúzott gomb és a nagy masni. 

 

 

 

Felsőnek egy laza selyem topot alakítottam át, aminek a vállára egy leheletfínom áttetsző kendőt varrtam. Ez azért is praktikus, mert sokan nem szeretik mutogatni a karjukat és ez szépen takar.

Egyik oldalon fényes és selyem szalaggal díszítettem a vállán.

 

 

 

 

 

 Tipp:

Aki anyagi gondokkal küzd, annak jól jöhet egy ilyen megoldás, mert ez kb tízezer forintból megvalósítható.

Ebben már ez a kis virágcsokor - szárazvirág fehér tüllbe csavarva- és egy szép fehér szatén cipő is benne van.

Kesttyű, bizsu és a többi kölcsön is kérhető...

 

  fotók: szerző saját felvételei

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr26573874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI