Légy bátor, ne tökéletes!
Személyi stylistként azzal a jelenséggel találkozom nap mint nap, hogy az emberek zöme nem mer, vagy nem tud kilépni a komfortzónájából. A globalizáció a divat terén is meghatározó szerepet tölt be, mégpedig azzal az egyszerű ténnyel, hogy uniformizálja a divatot. (farmer-poló-bőrdszeki-stb)
A divat köztudottam jön és megy, egy business, ami arra van kitalálva, hogy folyamatos vágyat gerjesszen, eladja a friss termékeit, és lehetőleg minél olcsóbb áron, hogy még gondolkodnunk se kelljen azon, hogy megvegyük-e.
Ebbe a hibába én is beleestem akkor amiókor a nagy globális fast fashion láncok bejöttek az országba. Napjainkban, amikor a környezetszennyezés ilyen méreteket ölt, nem kérdéses számomra, hogy a divatot is más szemmel nézzem.
Elsőnek azt kérdőjelezem meg magamban, miért is kell nekem úgy öltözni, ahogy mások? Miért kell nekem egy csoport kinézetéhez idomulnom? Miért ne lehetne viseletem önmagam kifejező eszköze? Majd jön a másik nagy csoport, miért kell nekem mindig új ruhát vennem? miért ilyen rossz minőségűek a ruhák, cipők?
MIÉRTEK ÖZÖNE....
1. Ha nem úgy öltözöl mint a többiek, ez azt jelenti, hogy nem úgy gondolkodsz? Ezt a kérdést azért teszem fel, mert eszembe jut az összes olyan szakma, ahol egyenruha a kötelező. Igen, az egyenruha kötelez valamire, egy image alatt ott van az is, hogy a gondolkodásom is mederben van tartva.
2. Ha megváltoztatod a gondolatodat, akkor a világot is meg tudod változtatni? Ez azért foglalkoztat, mert ha szabad vagy abban, hogy mit gondolsz a világról, ez vissza is hathat úgy, hogy mersz bátrabban öltözni?
Ha szabadon inspirálódsz a téged körülvevő világ eseményeiről, értékeiről, művészetéről, akkor lehet, hogy nem követed szigorúan a divat által kijelölt biztos utat? Mered felvállalni éned, és azt kifejezésre is juttatni?
3. A divat művészete a tervezők egyfajta kreatív játéka, a nemzetközileg elismert nagy divatbemutatók pedig a határok feszegetésének vizuális megjelenítése pár percben. Egy komoly összetett műfaj, de egy elem a legfontosabb benne: a business! Egy olyan business, ahol kizsákmányolják őket, mert mindig valami újat kell produkálniuk. Az igazi kreativitás időigényes, egy művészt nem lehet utasítani, határok közé szorítani. Vagy ha igen, akkor felmondják a szolgálatot. Nem véletlenül potyognak ki tervezők a nagy divatházaknál. Ha önmagukat kímélni akarják, nem szállnak be a szélmalom harcba.
4. Most tekintsünk el attól a legfontosabb ténytől, hogy ez a világ egyik csúcs ágazata, maradjunk a kreativitás talaján. Nem kell beszállnunk nap mint nap a spirálba, hanem inkább fogalmazzuk meg magunknak, hogy ebből mi az, ami számunkra fontos. Nekem az energia az, ami ebben a legfoghatóbb, a kreatív energia, ami a divat, mint művészet átad nekem.
5. Miért vannak márkafüggők? Mert azonosítják magukat azzal, amit a márka képvisel! Mert a hiedelemben azt sugallja, hogy az vagy, amit viselsz? Talán igen, talán nem. Ideig óráig meg tudod téveszteni magad, a környezeted, de mélyen a személyiséged nem takarhatod el logóval, vagy felirat halmazokkal.
Én nem vagyok felirat viselő élharcos, de el tudom én elképzelni ezt a trendet a személyes megjelenésemben., valahogy így:). Ezt is igyekeztem magamra szabni!
Fotó: Vály Eszter @valyesz
styling: Én
kabát: vintage férfi ballon, saját festéssel
kalap: Sofya Samareva @sofyasamareva
fekete szoknya: Náfradi Márta @nafradi
ezüst szoknya: @hm
vintage ezüst füllbevaló
Tipp:
asszimetrikus fekete szoknya réteg az ezüst szoknyán
felemás fűllbevaló
lakk cipő festés ezüst filccel
Tipp:
kabát hátán arany festés
Te mit gondolsz?
Fontos-e az, hogy kreatívitást vigyünk öltözeteinkben?
Ha igen:
Szeretnél részt venni egyik kreatív öltözködési workshopomon?
Jelentkezz az alábbi email címen, és oszd meg bejegyzésem, ha gondolod mást is érdekelhet.
katinewlook@gmail.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.