Fifties ihlette

Az ötvenes évek ruha divatja már régen foglalkoztat. Sajnálom, hogy gyerekkori szekrényfelfedező utam alkalmával látott ruhák már átalakításokon mentek keresztűl, így zömét csak anyagként tudom használni.

Kb három éve is van már, hogy nosztalgiából megvettem ezt a vagány színösszeállításos karton nyári ruhát. Ezt a kedves zöld-narancs sárga csíkos ruhám rakosgattam ide-oda, mig tavaly felfrissitettem. Pár alkalommal volt rajtam csupán, de nagyon kellemes viseletnek tartom, mert nőies, elegáns és karakteres a színe miatt. Ha lapos cipővel hordom, akkor kifejezetten fiatalnak érzem benne magam, ha magasabb sarokkal akkor meg  elegáns.

 foto: szerző felvétele

Valójában ez egy egyszerű, ötvenes évekre jellemző szélesebb pántos, ujjatlan ruha volt, aminek felső része rövidnek bizonyult, mert mindig túl magasra csúszott a derékvonala. Ezen csak úgy tudtam változtatni, hogy levágtam a tetejét és pánt nélkülire átszabtam. Igy a derékvonal helyére került. Sikerült szépen a mellrészét beszegnem. Első menetben próbálkoztam a vállpánt nélküli megoldással, de nagyon elegánsnak tartottam a mindennapi viselethez- meg kényelmetlen is volt. Igy jött az ötlet, hogy akkor legyen fekete pánt és hozzá fekete masni a derékon. Első masni szárai a ruha teljes hosszában lelógtak. Azzal is túl elegánsnak bizonyúlt, így az idén kicseréltem  rövidebb szárra és dúdabb megkötőre.

A végeredmény igen látványos lett. Bátrabbak még simán hordhatják ősszel is kötényruha gyanánt pólóval, fekete harisnyával, fűzős cipővel, nagy fekete táskával vagy kis lapos fekete cipővel. Ha nagyon trendi akarsz lenni vegyél alá még tüll alsószoknyát is- persze feketét!

Az idén nyáron miközben a trendeket nézegettem bukkantam rá erre a zöld alapon fekete  rózsás ruhára. Kicsit meglepődtem, amikor megláttam ruhám ikertestvérét. Ilyen véletlent!  Én ezt már tavaly megálmodtam...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr79628481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI