Marie Claire fashion Days

VAM DESIGN CENTER: tökéletes helyszín, végre méltó hely egy divatbemutatónak...A szervezés is jó volt. Meglepett, hogy milyen sokan eljöttek a délutáni bemutatóra. Azt hittem ez az időpont jobb lesz, mint az  esti, mert arra tuti sokkal többen mennek! Hát, a két órásra is csak lapjával tudtam bemenni kezdés előtt 10 perccel. Sikerült is egy fotózásra  alkalmas helyet találnom- ahonnan 1-2 emlékeztető képeket készíthettem.

A közönséget nézegetve meglepett, hogy nem igazán láttam a kreatív embereket, pedig itt aztán felvonulhattak volna "költemények". Ez valahogy lemaradt.

Aztán jött a műsor.

Future generation, New generation...

Jó ötlet, tanulunk a külföldi partnerektől. A két szekciót jó lett volna fizikailag  ketté venni, vagy minden bemutató között szünetet tartani, mert személy szerint állva alig bírtam ki, a végére meg már koncentrálni sem tudtam. Gondolom ezzel a problémával  nem voltam egyedül, mert rajtam kívűl rengetegen álltak. Az utólsokkal  volt ez kicseszés, mert addigra már mindenki lelohadt! Ez súlyos szervezési hiba! Nem lehet ennyi ruhát ilyen hosszú ideig még látvány szinten sem bemutatni...

A Marie Claire szuper, hogy  bevállalt egy valóban profi show-t, csak sajnos az volt az érzésem, hogy a tervezők viszont nem vették komolyan a megjelenéstüket. A tavasz-nyár kollekciókat már unalomig láttam a neten és vártam, hogy tényleg őszi- téli dolgokkal rukkolnak elő tervezőink. Nagyot csalódtam. A 12 tervező modelljének hadára ugyanazokat a szandálokat adta  fel,  jó kis ujjatlan pamut ruhákat és pólókat láthattam,  de Én őszi-téli színekre vágytam, meleg anyagokra, sapka, kesztyű és sál ötletekre a kollekciókban. Ja, meg  cipőkre és csizmákra...

Az a hátsó  érzés motoszkál bennem, hogy a tervezőknek talán nem volt elég az idő, vagy pénz(?) a felkészülésre, ezért a meglévő ruháikat összedobták, egy kis látvánnyal megtűzdelték és annyi.

Future Generation részből nálam Szegedi Kata és Benus Dániel viszi a pálmát. Dániel cipőit kifejezetten izgalmasak találtam. Anh Tuan, a New Generation részben, csalódást okozott. Ezt tetőzte Nanushka, aki nagyon gyenge volt, sokkal többet vártam tőle, főleg azért mert a PR-ja igen erős. Aránytalanúl sok volt az Artista ruhafelhozatala, de legalább igyekeztek, és télre utaló ruhákat láthattam. Je Suis Belle-nek tetszett egy-két izgalmas fazonja és kifejezetten dekoratívak voltak a fejdíszek. Korsánszky Dórát is a jó kategoriába soroltam. 

A legjobbnak és legprofibbnak a Use Unused csapatát láttam. Nagy kár, hogy  Ők is a meglévő ruháikat mutatták be, az volt az érzésem, hogy nem sokat adtak bele ebbe a megjelenésbe.

Észrevételeimmel csupán annyit szeretnék a divat elítjéről megjegyezni, hogy nekem valahogy az jött át, hogy a közönségnek ez így is jó....Lehet, hogy tévedek, de ez addig nem derül ki, amig ilyen eseményekről nem jelennek meg szakmai kritikák.

 

Ilyen megmérettetések után már másnap értékelések kellenének,  akkor a magyar tervezőink jobban megerőltetnék magukat.  Akkor lenne nekik is miért dolgozni, lenne visszajelzés a szakma részéről. Olyan érzésem volt, mintha nem is nekem,fogyasztónak, szólt volna a bemutató. Ha nem nekem, nem a szakmának, akkor kinek? Jó lenne ezt valakitől megtudnom. Ha valóban  presztízs lenne egy ilyen  esemény, akkor szponzorokat is jobban lehetne találni. Az MKB eddig sporteseményeket szponzorált, hogy került  hirtelen a divatszakmába?

Design Hét ide, Design Hét oda, a szervezésbe baki csúszott.  Elsőnek az Iparművészeti múzeumban tervezett Couture divatbemutatóra akartam elmenni.  Be is jelőltem magamnak, amikor megtudtam, hogy  Marie Claire Fashion Days van  a Vam Design Centerben. Hány részre lehet szakítani a mi kis divat elitünket? Szerintem az összefogás jobb lenne, mert akkor az Iparművészeti Múzeum bemutatóját nem kellett volna "lemondani", bár nem tudom mi is történt ott igazán.

A Heaven kollekcióját tavasszal megnéztem. Láttam sok szép dolgot, persze jó drágán. De nem ez a lényeg. Most, az őszi üzleti felhozatal viszont nagyon karcsú, tele van el nem adott tavaszi, nyári darabokkal...Ezt érdemli az a közönség, akiket megcéloznak?

 

A MONO ugyan akart valamit, de nem sikerült. A kirakatban láthattam egy szép installációt, de úgy éreztem magam, mint a szocializmusban, amikor csak ablaküvegen keresztűl vágyakozhattam egy szép tárgy után. Kár, hogy egy jó ötlet, Erdei Ildikó kalap bemutatója nem  volt kalap bemutató., csak egy kirakat.... Az üzletben ugyan volt egy- két darab, de az meg elveszett a sok más cucc között. Ettől a bemutatkozástól is többet vártam....pedig a kalapok tetszettek!!!

Magyar tervezőink többet érdemelnének!

 fotók:szerző felvételei

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr751466188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI