Először Magyarországon
Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe
A sajtóközleményből megtudtam, hogy idén ősszel a Design Terminál és a Mercedes-Benz Hungária Kft. stratégiai megállapodást kötöttek. A Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe -al tehát belépünk/hetünk a nemzetközi divathetek sorába?
Hazánk kitűzte céljának, hogy a magyar divatot vonzóbbá akarja tenni a nemzetközi divatszakma számára. A bemutatón fel is tűnt, hogy egy oszlop első sora "buyer" felirattal volt ellátva. Annyira tiszteletben tartottam, hogy le se mertem oda ülni. Ezzel szemben érdekes lett volna felmérni/statisztikát készíteni arról, hogy akik oda ültek, hány buyer volt közöttük.
első sor-buyer felirattal
A buyer-ek kérdéséről egy bloggerrel is beszélgettem, és megtudtam tőle, hogy mivel a budapesti show előtt már lement az összes nagy nemzetközi bemutató, a buyer-ek már ott elköltötték a pénzüket. Ide már nem jönnek. Lehet, hogy a mi bemutatónk időzítése rossz lenne?
Számomra mindig üdvözlése méltó célkitűzés a közép-európai régió tehetségeinek szélesebb szakmai közönség előtt való bemutatkozásának megteremtése. Azonban, ha megkérdeztem a fiatal tervezőket, hogy kötöttek-e ismeretséget sajtóval, vagy buyer-el, nem nagyon tudtak mit válaszolni. Jut eszembe: a divatiskolák stylist szak hallgatóinak itt lenne a helye, hogy élőben is lássanak divatbemutatót. Volt hallgatókkal beszélgetve kiderült, hogy nagy igényük lett volna rá.
Kérdésem: min akad el ez a lehetőség? Van-e kapcsolat a szervezők és az iskolák között?
press részére fenntartott hely
a fotósok hada
Ustream közvetítés nagy segítség volt azoknak, akiknek nem jutott jegy. Szerintem sokan nem is tudták, hogy van egy ilyen lehetőség.
A szakmai kapcsolat hazánkban itthon igen szűk körre koncentrálódik, akik fontosak, számítanak, arra a szakma amúgy is felfigyel- már hallgató korukban. Sajnos sok a pályaelhagyó, és zömmel anyagi okok miatt.
A kiválogatott tervezők október 10-11 között mutatták be a Várkert Bazárban a 2016 SS kollekciójukat. Idén óránként jöttek a tervezők bemutatói, szemben a tavalyi 2 órás várakozással, amit evéssel, ivással, kapcsolattartással simán ki lehetett tölteni. A rövid idő viszont visszavágott a modellek smink és haj ötleteinek kidolgozásán, az ötletek hiánya azonnal feltűnt.
Nem vagyok "backstage" látogató, ezért csak találgatok, és írom amit hallok: pénzspórolás van a háttérben, azaz tanulókkal (fodrász-kozmetikus) dolgoznak a divatházak/szervezők? Számomra a kollekciók erejét gyengítette a haj - smink kreatív és látványos megoldásainak hiánya. Azóta olvastam, hogy a Krea tanulói csinálták a sminket és a hajakat. Minden elismerésem az övék, mert ez nagy falat lehetett nekik.
Modellek sem voltak a legkimagaslóbbak...
sponzor itt a mellékesen / Spray használatát láttam hajigazításkor...
A helyszín elrendezése igényes volt, a kaja ok, ha már bent voltunk ihattunk kávét, üdítőt ingyen..VIP persze más volt...
izgatott szervezők
szakma az első sorban
Kollekciókról profi képeket nem itt találod...
Fotókat keresd a rendezvény oldalán, vagy más a divattal kapcsolatos honlapokon, illetve a divatházak saját facebook oldalán...
A Gombold Újra eseményről sajnos, technikai okok miatt lemaradtam, de utóbb kiderült, hogy bejuthattam volna a belépőimmel. A rendezvény oldalán olvashatod, kik lettek a 10.000 EUR díj nyertesei.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.