HÍREK: MBFWCE 2015

Először Magyarországon

 Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe

A sajtóközleményből megtudtam, hogy idén ősszel a Design Terminál és a Mercedes-Benz Hungária Kft.  stratégiai megállapodást kötöttek. A Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe -al tehát belépünk/hetünk a nemzetközi divathetek sorába?

Hazánk kitűzte céljának, hogy a magyar divatot vonzóbbá akarja tenni a nemzetközi divatszakma számára.  A bemutatón fel is tűnt, hogy egy oszlop első sora  "buyer" felirattal volt ellátva.  Annyira  tiszteletben tartottam, hogy le se mertem oda ülni. Ezzel szemben érdekes lett volna felmérni/statisztikát készíteni arról, hogy akik oda ültek, hány buyer volt közöttük.

 első sor-buyer felirattal

sam_8422.JPG

A buyer-ek kérdéséről egy bloggerrel is beszélgettem,  és  megtudtam tőle,  hogy mivel a budapesti show előtt már lement az összes nagy nemzetközi bemutató,  a buyer-ek már ott elköltötték a pénzüket. Ide már nem jönnek. Lehet, hogy a mi bemutatónk időzítése rossz lenne?

Számomra mindig üdvözlése méltó célkitűzés a közép-európai régió tehetségeinek szélesebb szakmai közönség előtt való bemutatkozásának megteremtése. Azonban, ha megkérdeztem a fiatal tervezőket, hogy kötöttek-e ismeretséget sajtóval, vagy buyer-el, nem nagyon tudtak mit válaszolni. Jut eszembe: a divatiskolák stylist szak hallgatóinak itt lenne a helye, hogy élőben is lássanak divatbemutatót. Volt hallgatókkal beszélgetve kiderült, hogy nagy igényük lett volna  rá.

Kérdésem: min akad el ez a lehetőség? Van-e kapcsolat a szervezők és az iskolák között?

press részére fenntartott hely

sam_8484.JPG

a fotósok hada

sam_8485.JPG

Ustream közvetítés nagy segítség volt azoknak, akiknek nem jutott jegy. Szerintem sokan nem is tudták, hogy van egy ilyen lehetőség.

sam_8401_1.JPG

A szakmai kapcsolat hazánkban itthon igen szűk körre koncentrálódik, akik fontosak, számítanak, arra a szakma amúgy is felfigyel- már hallgató korukban. Sajnos sok a pályaelhagyó, és zömmel anyagi okok miatt. 

A kiválogatott tervezők  október 10-11 között mutatták be a Várkert Bazárban a 2016 SS kollekciójukat. Idén óránként jöttek a tervezők bemutatói,  szemben a tavalyi 2 órás várakozással, amit evéssel, ivással, kapcsolattartással simán ki lehetett tölteni. A rövid idő viszont visszavágott a modellek smink és haj ötleteinek kidolgozásán, az ötletek hiánya azonnal feltűnt.

Nem vagyok "backstage" látogató, ezért csak találgatok, és írom amit hallok: pénzspórolás van a háttérben, azaz tanulókkal (fodrász-kozmetikus) dolgoznak a divatházak/szervezők?  Számomra a  kollekciók erejét gyengítette a haj - smink kreatív és látványos megoldásainak hiánya. Azóta olvastam, hogy a Krea tanulói csinálták a sminket és a hajakat. Minden elismerésem az övék, mert ez nagy falat lehetett nekik. 

Modellek sem voltak a legkimagaslóbbak...

sponzor itt a mellékesen / Spray használatát láttam hajigazításkor...

sam_8461.JPG

A helyszín elrendezése igényes volt, a kaja ok, ha már bent voltunk ihattunk kávét, üdítőt ingyen..VIP persze más volt...

sam_8387.JPG

sam_8463.JPG

sam_8385.JPG

dori.jpg

rekavago.jpg

izgatott szervezők

sam_8396.JPG

szakma az első sorban

sam_8451.JPG

Kollekciókról profi képeket nem itt találod...

Fotókat keresd a rendezvény oldalán, vagy más a divattal kapcsolatos honlapokon, illetve a divatházak saját facebook oldalán...

A Gombold Újra eseményről sajnos, technikai okok miatt lemaradtam, de utóbb kiderült, hogy bejuthattam volna a belépőimmel. A rendezvény oldalán olvashatod, kik lettek a 10.000 EUR díj nyertesei. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr937962654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI