Op-art ruhám esete

foto: ebay egyik eladásra szánt tétele

Korábbi idõk ruha érdekességei sokkal nagyobb hatással vannak rám, mint napjaink drága extrém kreációi. Ímádom a fekete-fehér színek kombinációját, a formák játékát, különösen, ha azok geometrikusak. Most is rendszeresen töltöm le a nekem tetsző ruhákat a netről. Ez az ötvenes évekből való koktél ruha lehetne akár egy 2008-as Couture darab! Vételre sarkal...

   

 

 

foto:1-2 Introducing Op Art ,1973-ból       foto 3 : saját alkotás 1977-ből

Elsõ, sokkolóan meghatározó divat élményem az op-art-al kapcsolatban volt. Hihetetlen, hogy Vasarely 1923-ban megfestett Zebra képe, mint ihletõ forrás csak a hatvanas években került a divatttervezők asztalára. Annak ellenére, hogy akkormég gyerek voltam, de élesen emlékszem a jelenségre. A hatvanas évek derekán éppen Törökörszágban éltem hosszabb ideig szüleimmel és ott is dívott az opart. Emlékszem arra is, hogy aki igazán trendi akart lenni, annak tetõtõl talpig fekete-fehér kellett öltöznie. Így szerénység nélkül mondhatom, hogy Én már gyerekként találkoztam testközelben az Op Art divattal és azóta is imádom.

A 80-as év közepén  ruhatárunk átforgatása során kezembe került az a  bizonyos hatvanas évekbõl való op-art ruha – ami még Anyámé volt anno- és elkezdtem hordani. Legnagyobb meglepetésre egyetemi társaim megcsodálták ezt a „műalkotás” ruhám.Ez a kép éppen egy bulin készűlt.Annak rendje és módja szerint hozzá illő kitűzőm is volt- a kerek. Mellé feltettem egy strass holdat is...így aktualizáltam a  hetvenes évek végén.Talán innen datálható a régi ruhák iránti érdeklõdésem.

Foto: szerző felvétele, 1970 évek vége

 

Egy biztos, kedvencem a fekete fehér kombináció.

Fekete-fehérben mindig elegánsnak érzem magam. Jut eszembe. Edit barátnőm mostnában mindig fekete fehérben jár. Eddig sokféle színnel kísérletezett, de most végre rátalált stílusára. Bármikor látom lélegzetelálítóan jól néz ki. Régen ezt úgy mondták, hogy  olyan "nyugatias" a megjelenése...

Túlzásnak tûnhet a kollekció szó, de rájöttem nekem is van annyi alap darabom, amiből, ha akarnék, tudnék Én is változatosan öltözni. Kedvencem a Hepburn stílus, a Római vakáció c. filmből. Ehhez nem kell más, mint egy kis fekete-fehér kockás kapri nadrág, fehér karcsúsított blúz, lapos cipő, valami a  fejen és mondjuk kesztyû. Az Én nadrágom végén van egy kis trükk: fodorral díszített!

 
 

foto: szerző felvételei, Audreyt kivéve

Ha meglátok egy jó fekete-fehér kombinációt, sajnos mindig elcsábulok. Van egy zseniális puha vászon kapalom (Kalapos barátnőm készítette) amit kiegészítettem Anyám hatvanas évekbeli kesztyûvel.Talán az összeállítás egyesek számára meghökkentõ, de valójában nincs bennük semmi különleges. Az erõt csupán az átgondolt, gondosan válogatott tárgyak együttes harmoniája sugározza. Az ösztönösen válogattott darabok - hol egy sapka, hol egy cipõ, hol egy szoknya- évek során alkotnak egységet, vállnak részemmé.

 

fotók: szező felvételei

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ketibredso.blog.hu/api/trackback/id/tr99589949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

SÜLE KATI

A stílus te vagy, ha beragadtál, segítek!

Friss topikok

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18

Utolsó kommentek

  • praclee: Tök jó! Gratulálok! Jó fotó, és nagyon egyetértek. Én még a túl sminkelt lányokat se szeretem. Nek... (2019.02.19. 22:39) Perfect imperfection
  • praclee: Ez egy igen pengeélen táncoló kérdés. Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növeked... (2018.08.09. 10:05) AZ INFLUENCEREK VILÁGA
  • praclee: húú, de király sorozat! Ezeket tolhatnád instára is! Én nagyon nem olvasok blogokat, mert nincs rá... (2018.08.08. 22:42) Könnyed légiesség
  • marcy63: Szuper ez a szett! A sárga mindenképpen nagy kedvencem. Neked is remekül áll!! (2016.12.18. 10:09) Streetstyle 2016.12.17
  • Jodie Filogomo: Hi!! I just read about you on 40+ Style and it's so nice to meet you. My grandparents and father ... (2016.11.30. 15:52) Streetstyle 2016.11.18
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása
SÜLEKATI