ELJÖTT AZ IDŐ?
https://gasztronota.blog.hu/2018/08/08/influencer_kivel_dolgozzunk_kit_keruljunk_egyuttmokodesi_kisokos
Horváth Dániel írása inspirál arra, hogy részt vegyek ennek a témának a további kiaknázásában, ezúttal az én szemszögemből nézve, kizárólag az érzéseimre támaszkodva.
Már régen látom az ellentmondást a piac és a minőség között, amit Dani igen részletesen, példákkal alá támasztva két bejegyzésében is a közönség elé tárt. Sőt, ő benne van ebben a "szakmában", jobban látja, mint Én, aki csak a felszínen érzékelem a hamisságot.
Én arra figyeltem fel, hogy létezik-e az, hogy valaki egyik napról a másikra mondjuk 3 ezer követőről 30 ezer követőre tesz szert? Miért van az, hogy amíg valaki privátban, saját stílusban kezd el képeket feltölteni,( ezek különleges szép művészi képek ) elkezdem e miatt követni -és abban a pillanatban, amikor valakivel közös együttműködésre lép, megváltozik a stílusa. Ha nincs oda írva- hogy itt a reklám helye- akkor is rögtön kilóg a lóláb, mit is reklámoz...
Szerencsére most már kötelező jelölni, hogy mi együttműködés, ami megkönnyíti a követők dolgát is, de attól a stílus már megváltozott, sokszor nem ugyanaz az ember néz velem szembe.
Kérdés számomra így fogalmazódik meg: nem tudom igazán eldönteni, hogy karakteres emberek, akik saját jogon is "influencerek"- mert tartalmas, értékes anyagot közvetítenek követőiknek blogjaikban, minőségi képeket raknak fel az insta posztokban-, miért kell eladniuk magukat ( itt már konkrét megkeresésről van szó) olyan márkáknak, ami nem az Ő stílusuk, nem az Ő világuk???
Nem kétséges, hogy nyugaton sokkal nyitottabbak a marketingesek, keresik az izgalmakat, a különlegességeket. Én az érett korosztályt követem, és látom azt, hogy a nagy divat cégeknél már évek óta felfigyeltek az érett korosztályra marketing szempontjából.
Megjegyzem, itthon ez a jelenség igencsak szárnybontogatás alatt van- de büszke vagyok arra, hogy elsők között lehetek ezen a téren: a Use Unused márka (azóta megszűnt) megtisztelt azzal, hogy táska kampányuk sorozatának egyik részese lehettem.
Bourjois Paris az érett korosztályra is gondolt egyik bemutatóján, ahol rajtam mutatták be egyes termékeknek a hatását az érett bőrön !
Glamour 2017ben, a trendbiblia kiadványában-GIRLPOWER címszó alatt, mint érett korosztály kerültem be:)
Nemzetközi szinten a jelenségnek a legfontosabb képviselője Iris Apfel, aki a létező legtöbb reklámfelületet megkapta 90 feletti kora ellenére, számos filmben szerepel, nagy áruházban a Macy's ben saját részleget és kirakatot kapott, a divat- és stílusról alkotott mondásairól könyv is megjelent, szóval vele számos dolgot el tudnak adni, mert hiteles, mert ő minőség.
Másik kedvencem Lyn Slater, aki szintén az autentikus egyéniségek sorát gyarapítja. 64 évesen az online business vele példálódzik, hogy is kell gyorsan a fellegekbe jutni. Vegyük őt-mint influencert példának.
Hobbyból kezdett el blogot írni, és jó izlése van, és persze ehhez megfelelő ruhatára- ami a saját stílusa!
Ehhez kellett mellé egy jó fotós (nevezetesen a társa), aki izgalmas jó képeket készít/ tett eddig is róla. Ehhez már csak egy felfedező jó marketinges kellett, aki meglátta benne azt az erőt és izgalmat, amivel lenyúlhatták Lyn 18 és 35 év közötti követői táborát.
Bingó!!!! Létrejött az üzlet...Sőt Lyn az Elite Models London tagja is lett.
Az FB és az instán látható a követők száma, de mivel ez a terület számomra itt is problémás, inkább erről nem nyilatkoznék.
Ami fontos viszont, mindketten szerepeltek már címlapképen!
Ha legitim, izgalmas és autentikus emberekre vágyik a divat szakma, akkor bizony nem a számokat kellene nézni, hanem a tartalmat...ez a két hölgy is ennek a legjobb példája. Én még bízom abban, hogy a minőség fog a mennyiség felett úrrá lenni. Erre már vannak jelek :))))
képek forrása:internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 10:05:22
Elengedhetetlen minden márkának, cégnek, üzletnek a növekedés. Mindig van egy befektető, tőkés, lemezkiadó, stb. aki belédlapátol sok pénzt, cserébe vár tőled valamit. És itt jön be a képbe, hogy akkor te most megváltozol-e vagy sem. Van amikor jót tesz az üzletnek/személyiségnek. Mert rávilágítanak arra, hogy tök jó, de lehet le kéne vágni hozzá a hajad, vagy kéne egy női vokálos mögéd, vagy gyárts tarka sapkákat, mert az lesz a menő. Van aki ezt be tudja építeni, hogy azért még önmaga marad, van aki nem. Van aki meg nem tudja pontosan mit ír alá. Sok külföldi híres zenészt tudnék mondani, akik aláírnak egy nagy céggel, Warner, stb. kijön az album, a közönsége felháborodik, hogy túl mainstream lett, majd pár év múlva jön a bevallás, hogy ő se szerette volna ennyire mainstreamre az albumot, de a kiadó megkötötte a kezét és volt apróbetűs rész, ami nem engedte, hogy azt csinálja, ami igazán benne van. Ugyanez a tehetésgkutatóknál. Szval ez igen nehéz kérdés, hogy mi a határ, mi az egészséges, hogyha bekopogtat a nagy együttműködő.
De ez és az, hogy mindent elvállal az ember a szponzoráció miatt és mondjuk kólával pózol, mikor amúgy sosem iszik, az már megint más kérdés.